Ja zeker, maar het komt heel weinig voor. Het heet Heterochromie, zie hier een artikel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Heterochromie

En natuurlijk David Bowie!!

Toegevoegd na 17 uur:
De vraag heb ik ruimer geïnterpreteerd, zoals die m.i. bedoeld was: 2 verschillend gekleurde irissen. Pupillen kunnen niet verschillend gekleurd zijn/overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet mogelijk om 2 gekleurde pupillen te hebben. Ik kom vaak de opmerking tegen dat David Bowie 2 verschillende kleur ogen heeft maar dat is NIET het geval. Hij heeft een beschadigd pupil, dat niet meer reageert. Een pupil wordt wijder/groter in donker en wordt kleiner in licht en bij David Bowie gebeurd dat bij één oog niet meer. Doordat de pupil groot blijft lijkt het of hij een donker en licht oog heeft...... een Bowie fan.....

Andere antwoorden (6)

nee, de pupillen zijn altijd zwart.
de iris kan wel verschillend van kleur zijn, zoals bij david bowie.
dit verschijnsel wordt odd-eyed genoemd.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet mogelijk om 2 gekleurde pupillen te hebben. Ik kom vaak de opmerking tegen dat David Bowie 2 verschillende kleur ogen heeft maar dat is NIET het geval. Hij heeft een beschadigd pupil, dat niet meer reageert. Een pupil wordt wijder/groter in donker en wordt kleiner in licht en bij David Bowie gebeurd dat bij één oog niet meer. Doordat de pupil groot blijft lijkt het of hij een donker en licht oog heeft...... een Bowie fan.....
Rieneke1
13 jaar geleden
dank voor de correctie bowiefan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mila kunis heeft dat
Inderdaad, dat heeft zelfs een naam: Heterochromie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals hierboven staat kan dit alleen maar voorkomen in de iris. De pupil kan alleen maar zwart zijn. Overigens bij albino's zijn de pupillen rood. Dit komt, omdat ze meer licht doorlaten dan normaal gesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag zou ik ook willen weten waarom er een min gegeven is?
ja, een van de bekendste voorbeelden is david bowie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ook kan iemand 2 verschillende kleuren iris hebben. Dit wordt met een moeilijk woord heterochromia iridis genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet mogelijk om 2 gekleurde pupillen te hebben. Ik kom vaak de opmerking tegen dat David Bowie 2 verschillende kleur ogen heeft maar dat is NIET het geval. Hij heeft een beschadigd pupil, dat niet meer reageert. Een pupil wordt wijder/groter in donker en wordt kleiner in licht en bij David Bowie gebeurd dat bij één oog niet meer. Doordat de pupil groot blijft lijkt het of hij een donker en licht oog heeft......

een Bowie fan.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, pupillen hebben namelijk helemaal geen kleur.
De pupil is de opening van het midden van de iris in het oog. Door de pupil is de donkere binnenkant van het oog te zien, daardoor lijkt de pupil zwart.