Zouden pinguins overleven op de noordpool?

Stel dat ik vele duizenden pinguins zou overbrengen van de zuidpool naar de noordpool. En stel dat ze daarbij geen last zouden hebben van het seizoensverschil van een half jaar.

Vanzelfsprekend zou ik, in het belang van de pinguins, de noordpool eerst ijsbeervrij maken.

Zou deze pinguinpopulatie als soort overleven rond de noordpool?

Zo nee, waarom niet?

Cryofiel
een jaar geleden
in: Biologie
1.4K
tinus1969
een jaar geleden
IJsberen eten geen pinguïns.
AnnBoo8146
een jaar geleden
Ik vermoed, dat pinguins het moeilijk zullen krijgen om op de Noordpool te overleven. De Zuidpool bestaat uit land, dat volledig bedekt is met ijs. De Noordpool is alleen een heel groot stuk ijs, waar geen land onder zit. Dat kan betekenen dat het klimaaat verschilt tussen de beide polen. De pinguins zijn volledig aangepast aan de omstandigheden van de Zuidpool, en gebruiken daarbij ook het feit dat de ondergrond uit rots bestaat. Ze bouwen bijvoorbeeld vaak hun nesten in gaten in de rotsen en gebruiken stenen om hun nesten te beschermen.
tinus1969
een jaar geleden
Maar pinguïns zouden dus op Groenland, Canada en Siberië kunnen overleven.

Antwoorden (1)

Het probleem met de Noordpool is dat het pal in het midden van een gigantische ijsberg ligt. Er is geen water op de noordpool waarop ze kunnen jagen omdat het ijs zo dik is. Zelfs als er een gat in het ijs zou zijn, hoe zou de pinguïn dan weer omhoog komen als ze het gat niet kunnen vinden waarin ze naar beneden zijn gegaan.

Het is praktisch zelfmoord voor pinguïns om naar de noordpool te gaan, omdat ze zullen sterven van de honger.
erotisi
een jaar geleden
Cryofiel
een jaar geleden
Daarom had ik een gebied rond de rand van het ijs in gedachte. Of bij eilanden zoals Svalbjard / Spitsbergen. Want ijsvissen is niks voor pinguins.