Als iedereen dezelfde smaakpappillen heeft, waarom lust de ene dan wel spruitjes en de ander niet en kun je eten leren lekker te vinden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoewel we dezelfde fysieke systemen hebben, zijn deze individueel ingesteld. Zowel het aantal smaakpappillen per type verschillen, alswel de individuele gevoeligheid. Daarom heb je verschillende smaakervaringen tussen personen. In de loop van je leven leer je bepaalde smaken kennen en wennen je pappillen aan smaken. Daarom kan het zo zijn dat je in het begin van je leven spruitjes vies vind (Erg gevoelig voor bitter) en later niet meer; Dan zijn je papillen minder gevoelig voor bitter geworden.

jazeker kun je dingen leren lekker te vinden. neem bijvoorbeeld spruitjes of olijven. als je het wilt leren eten ga je anders proeven. niet gegarandeerd dat je het lekker gaat vinden. maar soms het proberen waard.

Ten eerste vraag ik me af of iedereen dezelfde smaakpappillen heeft. Ten tweede geven deze pappillen slechts een signaal door en is het aan de hersenen te bepalen wat zij met deze info doet. Dus de één kan iets te zout vinden terwijl de ander die als lekker ervaart. Maar dit is slechts mijn redenatie gebaseerd op logica.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100