Wat heeft het voor voordeel bij de degoe dat zijn staarthuid los kan laten?

De degoe heeft een flinterdunne huid op zijn staart, waar is dit goed voor?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
Rieneke1
8 jaar geleden
Beter een stuk huid kwijt dan opgegeten worden.
Ivana
8 jaar geleden
Dat is bij salamanders ook het geval. Die laten hun hele staart los in geval van nood. Het is dus overlevingsstrategie.
Rieneke1
8 jaar geleden
En bij houtduiven sta je met 60.000 veren in je handen :)

Antwoorden (1)

Zo kan een degoe zich verdedigen tegen vijanden.
De staart groeit meestal niet meer aan, dus het verlies is voorgoed. Daarom moet je een degoe nooit aan de staart trekken of 'm daarmee proberen op te pakken.
Amadea