Is er een grotere kans op een muggenplaag na een hittegolf?

Gezien het oppervlaktewater waarin muggen eitjes leggen lekker op temperatuur komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ja. Warmer water laten de muggen sneller groeien, en de algen waar ze van leven groeien ook snelelr. Gelukkig hebben vissen ook meer zin in eten als het water warmer wordt, dus vangen die ook meer weg. Omdat muggen veel sneller voortplanten dan vissen, zal het aantal vissen in het water bepalend zijn of er wel of geen plaag komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat zou best kunnen er word meer water gegeven aan planten
zorg dat er nergens water kan blijven staan bv in bloempotten want daar maakt de mug graag gebruik van om haar kids in te leggen en dan heb je in jou omgeving meer muggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met warmer weer gaat het proces sneller en worden ze sneller voortgepland.
ook door de hitte zoeken ze een koeler plekje bijvoorbeeld in een huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een hittegolf is er doorgaans regen...en ontstaan plassen. Een mug heeft dat stilstaand water nodig om voor nageslacht te zorgen.
Om de muggenplaag onmiddellijk aan de hitte te verbinden is een beetje voorbarig.
Op IJsland en in Noord Scandinavië zijn soms verschrikkelijke muggenplagen.....snikheet is het daar niet gauw.... een beetje warmte is al genoeg denk ik