Is het mogelijk om fotosynthese na te bootsen?

Met andere woorden dat dus co2 word opgenomen en omgezet in zuurstof + glucose.

Dit om het broeikaseffect tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Daar is men hard mee bezig om dat te bereiken.
Maar dat is niet zozeer tegen het broeikaseffekt. Het broeikaseffekt wordt vooral veroorzaakt door het verbranden van fossiele brandstoffen, en we moeten het vooral hebben van het voorkomen daarvan. En dat betekent de zonne-energie direct benutten in plaats van de gefossiliseerde energie gebruiken.
Daar zijn dus al directe methoden voor, zoals zonnepanelen, zonlicht met spiegels concentreren, en water foto-elektrisch splitsen.
Daar worden al rendementen gehaald van 15%.
Fotosynthese haalt een rendement van slechts 0.15%.
Het grootste probleem is niet het vangen van de zonne-energie, maar de opslag.
Suikers zouden een opslag kunnen zijn, maar dan zit je nog wel met het lage rendement.
Reddie
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Als je het broeikaseffect wil tegengaan, zijn bestaande planten goed genoeg. Alleen moet je ze na het groeien oogsten en begraven in voormalige kolenmijnen (waar de fossiele brandstoffen vandaan kwamen).