hoe zie je het verschil tussen een mannetjes schildpad en een vrouwtjes schildpad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
8.3K

Het beste antwoord

Mannetjes en vrouwtjes schildpadden lijken erg veel op elkaar. Maar er zijn toch een paar verschillen:
- De mannetjesschildpad is kleiner dan het vrouwtje.
- De onderkant van het mannetje is hol en die van het vrouwtje is plat. Dit maakt het paren makkelijker.
- Mannetjes hebben langere nagels aan hun voorpoten dan aan hun achterpoten. Vrouwtjesschildpadden hebben voor- en achter even lange nagels.
- Mannetjes hebben ook een langere en dikkere staart dan vrouwtjes.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
thanks!