heeft een pinguïn veren of haar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loenie is nu pinguin af.

Antwoorden (3)

De pinguïn is bedekt met een flinke laag veren. Dit verendek is waterdicht, zodat hij het niet koud krijgt. In het water is het koud. Om toch warm te blijven heeft de pinguïn een dikke speklaag onder de huid, en een waterdicht verenpak. De donsveren houden warme lucht vast, net als de kleren van een mens. Over het dons liggen kleine, platte veertjes als dakpannen over elkaar. De veertjes worden ingesmeerd met vet uit de vetklieren. Dat vet stoot water af, dus de pinguin wordt niet nat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen zoogdieren hebben haar. Vogels hebben veren... Het is een grote waterscheiding in de taxonomie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb veren,maar was ze wel met poolwater en gewone harenshampoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OOOoooh! Dat is helemaal niet goed voor de waterdichtheid van je verenpak....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan glanzen ze zo mooi! Nu weet ik ook waarom ik met het zwemmen zo moeilijk vooruit kom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een moolkeesje is ook geen pinguïn hè ;p