Zou iemand weten welke bloemetje dit is?

nogmaals, zou iemand mij kunnen helpen? ik vind ook dit bloemetje niet in mijn plantengids. Het zijn 2 bloemen, maar wel zeker van dezelfde soort http://i59.tinypic.com/2dqst9f.jpg http://i57.tinypic.com/vpdggk.jpg
Heel erg bedankt voor de hulp!

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry trouwens, ze zijn al gedroogd, misschien zijn ze daarom wat moeilijker te determineren.. ik heb ze in september gevonden, moest dat helpen :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Het is een takje van een struik, die normaal in het voorjaar bloeit, maar vaak een enkel bloemetje in de herfst, het is de Kerria japonica floraplena.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
zal van je leerkracht afhangen. Kruid wil eigenlijk zeggen plant.
maar meestal verstaan we er kruidachtigen onder en niet de houtachtige planten. Aangezien een echt herbarium de hele plant bevat lijkt me dat wel moeilijk te zijn met een houtachtige. Daarvan kan je wel een bloem en een takje drogen, maar dan heb je de wortels nog niet.
Dat gaat natuurlijk dan weer wel met de 'onkruiden' en ook met de keukenkruiden.
anneliez
9 jaar geleden
als hij met kruiden bedoelt: keuken- en geneeskrachtige kruiden, dan denk ik dat je niet goed zit.