Is bloedgeven nog toegelaten na schedelboring?

Graag wens ik bloed gaan donneren. Nu is de vraag of ik het nog mag?

Na een hoofdtrauma werd me een gaatje geboord in m'n schedel om het vocht weg te laten. (weet ook niet meer precies hoe dat heet???)
Wél, nu kwam ik in de vragenlijst tot lezen dat mensen welke een operatie hadden gehad aan hersenen of hersenvlies voor goed geweigerd werden uit deze lijst!
Maw. behoort de hersenboring tot de kategorie hersen- of hersenvlies opperatie?

Is het terecht dat ik hier een Ja op invulde?

Toegevoegd na 25 minuten:
Om de vraag nog tastbaarder te maken... (lijkt me ind. ook doctorenwerk! - wie weet zijn er hier wel hé...)

Moet men bij een schedelboring door het hersenvlies boren? - Waar bevind zich precies het vocht wat zich ophoopt... (onder of boven het hersenvlies)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trepanatie heet dat, die schedelboring.

Antwoorden (4)

Dit lijkt me te riskant voor je medemens om het hier te vragen, ik zou gewoon de bloedbank(Sanquin toch?) even bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is Sanquin.
Ben gewoon eerlijk met de vragenlijst en schrijf in een toelichting wat je precies gehad hebt.
Dan bepalen ze bij de bloedbank wel of je geschikt bent.
En je hebt je al van de goede kant laten zien door je aan te melden mocht je niet geschikt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gat in je hoofd is verder niet van invloed op je bloed dus je kan gerust bloed afstaan, is goed zelfs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn beslist meerdere gevaren aan het doneren van bloed verbonden ,dan je denkt. Stel je voor,je hebt kanker en je geeft bloed,daarna onderzoekt men na een tijdje degene zijn bloed die uw bloed heeft gekregen. http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/binnenland/8776443/Vinding-kanker-is-aan-te-tonen-in-bloed.ece http://www.medicalfacts.nl/2011/05/19/patient-met-pinda-allergie-krijgt-allergische-reactie-na-bloedtransfusie/ enz...
enz...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat heeft allemaal niks te maken met een gaatje in je schedel.
Met speculeren en gissen schieten we niets op.
De artsen van de Bloedbank kennen de risico's wat wel en niet verstandig is.
Niet alleen voor degenen die (producten uit) je bloed krijgen maar ook voor jezelf.
Ik denk dat wat jij had een drain is (om vocht af te voeren).
Als je het super zeker wilt weten, zou ik het eerst ook vragen aan een specialist van het ziekenhuis waar toen die drain is aangebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb intussen zelf contact opgenomen met gespecialiseerde dokter binnen bloedgeven ed. Daar wist hij een simpele vraag terug te stellen! Namelijk waar de vochtophoping plaats vond.
Ook sprak hij dat er verschillende hersenvliezen zijn. Eerst heb je de schedel, dan het buitenste 'harde' hersenvlies en dan de dunnere. Zolang er niet in of door het harde hersenvlies geboord is kon het geen kwaad! Feit, waar ik nu voor sta is na te vragen bij de dokters welke de 'drainage' ind. ;) uitvoerden hoe diep men hiervoor gegaan is. Alles zou (oa) te maken hebben met de ziekte van mond en klauwzeer dewelke tot jaren na de besmetting in het bloed kan zitten, zonder zich te uiten...