Een Nijlpaard van 3 ton heeft meer bijtkracht dan een mannetjes Haai.

Wanneer met bij een gezonde mond kattentanden met een meetapparaat de bijtkracht meet dan leest men waarden af tot … (minder dan honden maar ik vond helaas geen exacte cijfers, van zodra gekend zal dit worden aangevuld.)

De bijtkracht van een halfwassen leeuw gaat tot 420 kg/cm².

De bijtkracht van een volwassen Afrikaanse leeuw bedraagt 780 Kg/cm²

De bijtkracht van een volwassen Labrador bedraagt tot 143 kg.

Een volwassen husky van 4 jaar heeft een bijtkracht van ongeveer 700 kg.

De bijtkracht van een volwassen Herdershond bedraagt 130Kg/cm².

Een volwassen mastino (hond) heeft een bijtkracht van ongeveer 1000 kg /cm².

Ook een Rhodesian Ridgeback haalt een bijtkracht van 1000 kilo.

De bijtkracht van een volwassen Rottweiler 164 kg.

De wilde wolf heeft een bijkracht tussen de 250Kg/cm² en de 345Kg/cm² voor een wolf van 60 Kg.

Een bouvier haalt tot 150Kg/cm².

Een Mechelse herder haalt een bijtkracht van 390 kg/cm2.

De zwarte rat heeft een bijtkracht van ongeveer 500 kg/cm², wat echt fenomenaal is voor zo een klein beest in verhouding gezien.

Een bever kan tot 80 kg aan bijtkracht ontwikkelen, wat tweemaal zoveel is als een mens.

Een volwassen Hyacint ARA haalt een bijtkracht van 15 kg/cm².

Een Ara haalt tot 500 kg.

De bijtkracht van een twee meter lange witte volwassen haai heeft men afgeklikt op 3 /cm².

De bijtkracht van een een witte haai van 2 meter bedraagt al 3 ton /cm² (en zeggen dat die beestjes tot 6 meter lang kunnen worden.

De uitgestorven fossiele Sarcosuchus of de keizer-vleeskrokodil die leefde ten tijde van het dinosaurustijdperk was niet enkel kolossaal, maar ook heel krachtig en haalde gezien zijn fysiek zeker 8000 kg bijtkracht. (dit exemplaar werd in 2001 in Afrika gevonden.)

Een Zuid-Afrikaanse krokodil vandaag haalt toch nog een bijtkracht 1200 kg/cm2.

De Australische zoutwater krokodil overtreft de bijtkracht van een leeuw drie maal, en evenaart, 1250 Kg, dat is bijna drie keer zoveel als een volwassen leeuw.

Sommige reuzen Krokodillen, halen een bijtkracht van zestien ton.

Een hondskop Boa haalt 180kg per per cm².

De bijtkracht van een alligatorschildpad ligt tussen de 450 en de 500 kg/cm².

De bijtkracht van de Chelydra Serpentina of ook wel de Bijtschildpad genoemd haalt 500 Kg/cm².

Feit blijft: Het doet allemaal pijn als je wordt gebeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant! +1 Weet je ook de bijtkracht van een Deense Dog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaahh ik kan lekker alles stuk bijten met mijn 1000 k/cm2 mijn baasje weet er alles van.....
Groetjes een rhodesian ridgeback
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe met je mee met mijn 1000kg/cm²
Liefs van Immanita Reina Maxima of the Thatch Roof,
mijn Mastino Napoletano + van ons
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pijn? ik denk dat je het niet echt overleeft als je door een haai, nijlpaard etc wordt gebeten. Er zijn er maar weinig die het kunnen navertellen ... maar je hebt gelijk, die hebben inderdaad heel veel pijn :-)

Andere antwoorden (9)

Blauwe Vinvis

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwe_vinvis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het grootse dier moet het meeste kracht hebben lijkt me. als je een foto ziet van de kaak, zie je dat die aardig aan de maat is in verhouding tot het lichaam. dat moet toch zijn nut hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
noem aar een ander dier wat harder kan bijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn kaak pas 100+ keer in die van van de BVV, lijkt me sterk wat betreft massa omgezet in kracht. aar als je het zeker weet wat is de absolute bijtkracht van de BVV dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kan niet weten hoe hard zo'n wallyvis bijt, maar ik zie wel voor me dat alleen al met het gewicht van die kaken op elkaar kan een alligatortje door midden gebeten worden Dus + van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben nou toch wel benieuwd wat de absolute bijt kracht van de BVV is, ik krijg het gevoel dat de cijfers daarvan helemaal niet bekend zijn. en elke min op dit antwoord totdat er een bron komt wellicht ongegrond is.
Volgens een documentaire op NG is dat de alligator schildpad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Witte haai

Toegevoegd na 37 seconden:
quote:

Geen enkel roofdier bijt krachtiger dan een witte haai. Dat is de conclusie van een aantal wetenschappers die de bijtkracht van roofdieren onderzochten. De teller stond bij een ruim twee meter lange haai op 1,8 ton. Dat is drie keer krachtiger dan de beet van een Afrikaanse leeuw en twintig keer sterker dan de bijtkracht van een mens. De Tyrannosaurus Rex had een bijtkracht 3,1 ton, zo schatten wetenschappers op basis van anatomische gegevens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://dieren.blog.nl/natuur-en-wetenschap/2009/01/03/haaien-leveren-relatief-zwakke-beet-af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een -. Een witte haai heeft helemaal niet zoveel bijtkracht.
Een witte haai heeft zaagtanden en daar zit de kracht van een witte haai in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oppassen met Belgische linkjes, deze klopt echt niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik baseerde mijn antwoord niet enkel op het linkje.. Ik heb dit regelmatig gehoord en het linkje er als 'bewijs' bij gezocht. Helaas dat het niet klopt dan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://dieren.blog.nl/natuur-en-wetenschap/2009/01/03/haaien-leveren-relatief-zwakke-beet-af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
owowow, om dit antwoord kan ik wel janken:P
Ik heb laatst gezien op National Geographic dat een alligator een bijtkracht heeft van 2500 pond.

Om even het lijstje te noemen van dieren waarbij het gemeten is:

Alligator: 2500 pond
Alligator schildpad: 1004 pond
Hyena: 1000 pond
Leeuw: 670 pond
Hond: 391 pond
Mens: 127 pond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze papegaai......!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk de krokodil.

National Geographic had daar vorig jaar een serie over. De krokodil won ruim, zie filmpje (
http://www.youtube.com/watch?v=987EEJoVZwE

De haai deed het minder goed, die kwam zelfs nog achter de Schildpad en de Hyena.
Filmpje van de haai:
http://www.youtube.com/watch?v=zSFFlxooY4k

Maar echt een eerlijk vergelijk met sommige honden is niet te maken. Een krokodil, haai etc bijten om iets te doden. Je moet een pittbul wel heel erg opfokken wil hij eenzelfde agressie in een bijt leggen.

Toegevoegd na 6 minuten:
En nog even een niet bewegend linkje:

http://rob.orangejack.com/2007/07/14/animal-bite-force/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per kilolichaamsgewicht zal dat ofwel een mier of een spin zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk is dat een pitbull,die bijt je botten kapot