Actinopterygii (Straalvinnigen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad een klasse, maar niet de hoofdklasse. Het begrip klasse wordt ook gebruikt voor onderverdelingen. Wikipedia geeft niet de hoofdindelingen weer die op school worden gebruikt. Omdat dit niet duidelijk in de vraag staat toch een plusje natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje!
Een zeepaadje is een visje. Het hoort thuis in de stam chordata.

De indeling die op scholen wordt aangehouden is de volgende indeling:

Rijk: Dieren
Afdeling: Gewervelden
Klasse: Vissen

Dus als het voor school is zou ik als klasse (hoofdklasse) vissen nemen.

Op wikipedia staat het zeepaardje in de klasse 'straalvinnigen' ingedeeld, maar dit is in feite een onderklasse. Een onderverdeling van de chordata.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik neem aan dat je hier met school mee bezig bent. Een betere site waarmee je de indeling kunt oefenen is de link Bioplek. In deze animaties zie je een aantal organismen en a.d.v. de beschrijvingen kan je er achter komen in welke klasse het organisme in te delen is. Dit is een goede voorbereiding voor een proefwerk over Ordening.