er is een soort bij insect of wesp die zorgt voor vanille hoe heet die insect? klopt dit?

Een insect bij of wesp zorgt voor de productie van vanille alleen deze soort kan het komt maar op een plek voor deze insect weet zijn naam niet andete insecten kunne dit niet alleen hij weet iemand welke?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Antwoorden (1)

Een insect dat de vanillebloem bestuift wordt gewoon vanille-insect genoemd. Het zijn een speciale bijensoort (een kleine honingbij) en bepaalde soorten kolibries die synergetisch met de vanilleplant leven. Deze komen alleen voor in Mexico.

Toegevoegd na 4 minuten:
De wetenschappelijke naam van de bij is Melipona beecheii.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook een plus.