hoe lang kan een spin zonder voedsel?

zit er al wekenlang één in de hoek van de badkamer en vraag me af hoelang die dat volhoud zonder voedsel..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
14.2K

Het beste antwoord

Dit is sterk afhankelijk van de soort, het geslacht en de toegeëigende voedselvoorraad van de spin.

Er zijn spinnen soorten die de hele winter zonder voedsel overleven, maar ook zijn er soorten die een hele zomer (zomerslaap zeg maar) zonder voedsel rondkomen.

Spinnen zijn bijna niet uit te hongeren, ik heb vele vogelspin soorten gehad en daar ook experimenten mee gedaan, sommige soorten kunnen bijna een jaar zonder voedsel als ze maar goed dik gemaakt zijn.
Een koudere temperatuur helpt ze langer te kunnen leven op rantsoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk antwoord

Andere antwoorden (1)

ze slaan eten op in hun achterlijf ,daardoor kunnen ze wekenlang zonder voedsel.

Toegevoegd na 7 minuten:
nog wat extra info: spinnen kunnen heel lang zonder voedsel: omdat ze koudbloedig zijn moeten ze niet voortdurend energie verstoken zoals warmbloedige dieren.