Een spin heeft bloed het is alleen kleurloos, dus daarom zie je nooit "rood".

zie de link daar staat het mooi in

Toegevoegd na 1 minuut:
met "rood" bedoelde ik als er er dus (per ongeluk) op stapt, en een spin heeft dus ook een hart, maar in die link staat het echt mooi en nog meer info
amigo
12 jaar geleden
Ja hoor, een spin heeft een hart en bloed:

In het achterlijf bevinden zich het HART, de boeklongen, het grootste deel van het spijsverteringskanaal en de voortplantingsorganen. Spinnen hebben een open BLOEDSOMLOOP. Dit komt er op neer dat hun BLOED gedeeltelijk vrij door hun lichaam stroomt en op die plaatsen dus niet meer in aders zit.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hart van een spin bevindt zich in het achterlijf. Spinnen hebben een open bloedsomloop, dit komt er op neer dat hun bloed gedeeltelijk vrij door hun lichaam stroomt en op die plaatsen dus niet meer in aders zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben een soort hart maar die is iets anders dan ons hart. Het is een soort buisvormige spier die werkt als een pomp. Dat 'hart' pompt een heel ander soort bloed dan wij hebben. Het bevat namelijk geen hemaglobine of rode bloedcellen. Ons bloed bevat rode bloedcellen en hemaglobine om zuurstof te kunnen transporteren maar bij spinnen word zuurstof op een heel andere manier verspreid via het lichaam, namelijk via een soort dunne luchtbuisjes, tracheoles genaamd.
Het bloed van insecten wordt ook hemolymfe genoemd, een vloeistof die enkel bedoeld is voor het transport van voedings- en afvalstoffen, de kleur ervan is meestal gelig of groenig.