Nee. Niezen heeft te maken met je ademhaling. Als je een pluisje of iets dergelijks binnenkrijgt, dan ga je niezen of kuchen. Insecten ademen heel anders dan mensen en zoogdieren. Insecten hebben geen longen en geen neusgaten, zelfs geen bloedsomloop.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reken maar dat insecten een bloedsomloop hebben! Wat je waarschijnlijk bedoelt, is dat die maar voor een zeer beperkt deel door vaten loopt. We noemen dat een "open bloedsomloop".
tinus1969
9 jaar geleden
Insecten hebben iig geen longen en luchtpijp.