Als ik nu boven in de lucht zou zweven, tussen die koude/warme stromen etc. die botsen, wat zou ik dan tegenkomen?

Zou het gevaarlijk zijn? Kun je daar iets zien? Wat zou je zien als je helemaal boven de wolken zweeft, dus eigenlijk op het onweer zelf neerkijkt... Ik ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Hahha onweer,bliksemnn

Toegevoegd na 54 seconden:
Een light flits ofso
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan kun je niets zien. In de wolken zie je niets.
Maar als je boven onweerswolken vliegt heb je een prachtig uitzicht:
12 jaar geleden
ja het kan gevaarlijk zijn want je kan van de ene luchtstroom in de andere vallen als het verschil te extreem is. je dondert dan een stuk naar beneden als het ware. als je zwaar genoeg zou zijn zal je door de andere luchtstromen heen vallen.

zweef je wat verder boven de aarde dan kan je hele bijzondere dingen waarnemen.

weleens gehoord van een 'sprite bliksem'? hiervoor moet je geen hoogtevrees hebben (tussen de 40 en 90 km boven de aarde)
het zijn ook ontladingen, maar met een rode kleur.

zie de link voor meer info over 'sprite bliksem', ook wel bliksem boven bliksem genoemd.

of het gevaarlijk is als je erin zit weet ik niet, maar zou het niet uittesten want het fijne weet men er nog niet helemaal van. :)