wat voor een soort bot is dit?

Mijn hond vond vandaag dit bot in het bos. Hebben jullie enig idee wat voor een bot dit kan zijn?
http://afbeelding.im/Aw7fz6

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
ronron1212
11 jaar geleden
niet goed te zien op de foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie alleen gras, volgens mij was je hond sneller als dat jij kon fotograferen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat jullie zien maar ik zie wel meer dan alleen gras....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je foto resized niet naar het schermformaat, daarom zag ik alleen de linker bovenhoek, maar met wat scrollen zie ik inderdaad een stuk bot.
Amadea
11 jaar geleden
Die foto is véél te groot, daarom lukte het dus niet om 'm bij de vraag te plaatsen! Als ik 'm 32% zet is pas te zien waar het over gaat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh okee. Had hem gewoon met de ipad gemaakt en hoopte hem ook direct te kunnen plaatsen maar dat kan dus niet met ipad fotos

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk een kniegewricht, maar het is moeilijk te zien hoe groot het is, en de afmeting is belangrijk om te bepalen waar het afkomstig van zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kant van die twee ronde dingen is ong. 15 centimeter en de hoogte 11.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is waarschijnlijk van een rund ( je ziet dat het gedeelte boven de knie is afgezaagd). Dit kun je zo kopen bij de dierenspeciaalzaak en/of slager.
Waarschijnlijk door andere mensen meegenomen naar het bos (voor hun hond).
Het is de onderkant van een dijbeen. Het vormt samen met de bovenkant van het scheenbeen het kniegewricht. Gezien de achtergrond (de grassprieten) is het nogal groot, dus zal het van een rund of een paard afkomstig zijn.