In Portugal liggen per sinaasappelgaard duizenden prima sinaasappels op de grond. Kan het niet uit om regelmatig mensen in te huren om ze op te rapen?

Ze lagen er in allerlei gradaties: van verrot, overreden door een kar of tractor, tot recent of net gevallen.
Als ie er eenmaal ligt: hoe lang blijft ie dan nog goed? (Onder doorgaans zonnige omstandigheden.)

Is het misschien goed voor de grond, dat er ook weer wat sinaasappels in verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
liveisgreat
een jaar geleden
money money money. vier in België laag men appels ook gewoon rotten als de prijs te laqgvis. Dat is een grote verspilling. Europa zou eens kunnen nadenken over een basisinkomen voor boeren. Maar de boerenverenigingen zijn sterk, zij willen het vuidige systeem behouden

Antwoorden (1)

Er is geen geld om personeel te betalen en een van de weinige afnemers is de limonade en sapfabriek en die betalen voor sommigen te weinig. Wat nog een beetje opbrengt is aan de weg verkopen. De sinaasappel industrie is slecht georganiseerd.