Welk zoogdier is het oudste (geworden)wat op dit moment nog leeft

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.7K
Reddie
10 jaar geleden
Van de zoogdieren die nu nog leven is de levensduur nog niet bekend. Je moet wachten tot ze dood gaan.
Cryofiel
10 jaar geleden
De *minimale* levensduur is wel degelijk bekend, al is het bij benadering.

Antwoorden (2)

De Groenlandse walvis staat in de lijst van langst levende zoogdieren op nummer 1. Er zijn walvissen gevonden met speerpunten van mislukte jacht van meer dan 200 jaar oud.

Toegevoegd na 1 minuut:
De oudst gemeten leeftijd is 211 jaar.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel amadea :)
In de lijst van langst levende zoogdieren staat De Groenlandse walvis hij
op nummer 1. Er zijn walvissen gevonden met speerpunten van mislukte jacht van meer dan 200 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Het is te zien dat jij het antwoord uit dezelfde bron hebt als die ik aantoonbaar gebruikte...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad Amadea. En blijkbaar op (ongeveer) dezelfde tijd geplaatst ook nog. Dat heb je met die fanatieke GV gebruikers, he. LOL.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het wordt wel lastig om nu een beste antwoord te kiezen ;)