Ligt eraan, een tamme kraai heeft weinig vijanden, behalve een ziekte of zich verwonden of tegen het raam vliegen, als je hem liefde geeft en lekker verwend, kan een kraai ouder worden dan een wilde kraai, in het wild moeten ze eten zoeken, nest bewaken en verdedigen, ongezonde lucht, autogassen enzevoort, katten, ziekte's.

Toegevoegd na 10 minuten:
Uit onderzoek van de Vogelbescherming word een Kauw 14 jaar (familie van een kraai) een Raaf dat ook een familie van de kraai is van tamme exemplaren in de Tower of London zijn leeftijden van 44 jaar geregistreerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu weten we Hoe oud een kauw en een raaf worden. En we weten dat tamme kraaien langer leven dan wilde. Wat we niet beantwoord hebben gekregen is de vraag van vraagsteller. Hoe oud wordt een kraai.
Heel veel vogels overlijden binnen het eerste levensjaar.
Voor de vogels die het eerste jaar overleven is de prognose stukken beter.
Bekend is dat de levensverwachting van vogels stukken hoger is dan van zoogdieren van gelijke grootte.
Omdat het wilde dieren betreft is het vaak moeilijk iets over de leeftijd te zeggen.
Door terugmeldingen bij de trekstations hebben we gelukkig wel een idee over leeftijd en trekgedrag.
In het geval van kraaien is er meer bekend, omdat deze vogel soms ook in gevangenschap gehouden werd.
Een leeftijd van 20 is haalbaar, maar dan is de vogel echt stokoud.
Het zou me verbazen als kraaien in de natuur ouder werden dan een jaar of 6, 7, 8, afhankelijk van de omstandigheden.

Ik heb jarenlang de ringregistratie verzorgd voor de vogelopvang waar ik werk, maar ben eigenlijk nooit op kraaien gestuit die ouder waren.
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik leerde dat Kraaien 60 jaar en zelfs ouder kunnen worden,voorop gezet dat ze door mens of natuur goed verzorgd worden en gezond blijven.
De raaf kan tientallen jaren oud worden, al zal dat in de vrije natuur meestal niet lukken.[4] Van tamme exemplaren in de Tower of London zijn leeftijden van 44 jaar geregistreerd. De raaf is monogaam en blijft zijn hele leven bij zijn partner.
Voor méér zeer toffe weetjes,zie bron: