Hoe meer ik de kraan open draai hoe witter de kleur van het water word. Hoe kan dit?

Hoe kan snel stromend water een wittere kleur hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Doordat het water sneller stroomt en er vaak een zeefje in zit zal het water zijn structuur verliezen waardoor het licht er niet meer doorheen kan schijnen. Doordat deze structuur weg valt zal een deel van het licht dat er op schijnt worden weerkaatst omdat het er niet meer door kan. Dit nemen onze ogen waar als de kleur wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Het is me nu helemaal duidelijk. +10.

Andere antwoorden (4)

Omdat er door het zeefje wat in de kraan zit zuurstof wordt toegevoegd.
Je ziet dus gewoon allemaal luchtbelletjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter dacht laatst dat het kalk was en die heb ik dus ook uitgelegd dat het enkel een vorm van zuurstof is en niets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor je antwoord. +1
Zit waarschijnlijk zo'n waterbesparende ding op je kraan waardoor je een bruis effect krijgt. Gewoon lucht in water dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je dat met warm water doet en je vang het water op in een glas, dan kan het zijn dat het water troebel is. Dit komt ook door de luchtdeeltjes die er in zitten. Laat het water even staan en je ziet dat het weer helemaal helder is.

Dat het water wit lijkt, komt inderdaad door de lucht die er bij wordt gevoegd door een waterbesparende toevoeging aan je kraan.