Wat is de ideale vorm voor een organisme?

Wat zou het meest succesvolste zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

er bestaat niet 1 ideale vorm van organisme. een organisme gedijt namelijk het beste in een bepaalde omgeving/milieu en het stelt hier eisen aan. een organisme die zich aan kan passen of kan muteren zal het meest succesvol zijn. denk hierbij aan het griepvirus. met geen mogelijkheid uit te roeien, en muteert steeds zodat de mens hier last van blijft houden (epidemie, pandemie) en steeds achter de feiten aan blijft lopen. als je het op de manier bekijkt zijn de meest simpele levensvormen de meest perfecte en sterke organismen ooit.

De meest succesvolle is waarbij die volledig is aangepast aan zijn omgeving (poolvos, woestijnvos etc)

Het meest succesvolle organisme is de mens natuurlijk. Vergelijk het maar is met dieren, de mogelijkheden die de mens heeft. Praten, handelingen met onze prima gevormde handen. En dan ook de intelligentie van de mens, is de hoogste van alle organismen op de wereld.

Het zijn van een sequoia,lijkt me een zeer succesvol organisme.

wat is succesvol? ik denk dat je succesvol bent als je je snel kan aanpassen aan veranderende omstandigheden, en als je je over bijna de hele aarde kan manifesteren. dan denk ik al snel aan bacterien of virussen. ik nomineer het griepvirus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100