Wat is de ideale vorm voor een organisme?

Wat zou het meest succesvolste zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1K
Rieneke1
13 jaar geleden
ik vind het een leuke vraag! :)

Het beste antwoord

er bestaat niet 1 ideale vorm van organisme. een organisme gedijt namelijk het beste in een bepaalde omgeving/milieu en het stelt hier eisen aan.

een organisme die zich aan kan passen of kan muteren zal het meest succesvol zijn. denk hierbij aan het griepvirus. met geen mogelijkheid uit te roeien, en muteert steeds zodat de mens hier last van blijft houden (epidemie, pandemie) en steeds achter de feiten aan blijft lopen.

als je het op de manier bekijkt zijn de meest simpele levensvormen de meest perfecte en sterke organismen ooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duimpje ! Dit is inderdaad de kampioen in het 'zich aanpassen' wat nodig is om te overleven.

Andere antwoorden (4)

De meest succesvolle is waarbij die volledig is aangepast aan zijn omgeving (poolvos, woestijnvos etc)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest succesvolle organisme is de mens natuurlijk.

Vergelijk het maar is met dieren, de mogelijkheden die de mens heeft. Praten, handelingen met onze prima gevormde handen.

En dan ook de intelligentie van de mens, is de hoogste van alle organismen op de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een mens kan anders minder goed overleven op de zuidpool dan een ijsbeer, dus dan is een ijsbeer succesvoller (niet mijn minnetje overigens)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien er geen specifieke plaats word benoemd in de vraag, ga ik er dus van uit dat de vraagsteller over het algemeen bedoel wordt. En dat is dus alsnog de mens.
Het zijn van een sequoia,lijkt me een zeer succesvol organisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap de min niet en ben het met je eens, dus +1
wat is succesvol?
ik denk dat je succesvol bent als je je snel kan aanpassen aan veranderende omstandigheden, en als je je over bijna de hele aarde kan manifesteren.
dan denk ik al snel aan bacterien of virussen.
ik nomineer het griepvirus.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh sh##t, lees nu pas je antwoord en die van mij komt op hetzelfde neer :o/ +1
Rieneke1
13 jaar geleden
hahaha ik dacht al: dat zeg ik! :)
goeiemorgen euca, wakker worden, het zonnetje schijnt ;)
evenzogoed een plusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, dank je wel rieneke. ik lees een vraag en er borrelt dan meteen wat in me op. rammel het hier direct op gv en ga dán pas kijken wat anderen hiervan zeggen. IEKSSS shoot...., rieneke..., reactie..., NEE he....!! griep.... sh#t zeg!!!
(hoe leg ik dat nu uit!!) ben in ieder geval blij dat je het zo opvat. (pfieuw!!) sommigen hier willen de anderen namelijk nog weleens anderen overtreffen, maken een samenvatting van het meest logische van 1 of alle andere teksten, geven er wat andere woorden aan en jagen zo op wat punten. dit is dus zéker niet mijn opzet geweest, maar ben ietwat impulsief en niet altijd even wakker idd. (bloos, ik weet het.... ik weet het....) ik ben het gewoon helemaal met je antwoord eens (en ook je reactie haha) :O))