Mag je een kerkuil bij een oehoe zetten ?

Zonder dat ze elkaar opeten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag helemaal geen uilen houden
Rieneke1
10 jaar geleden
Jawel Niels, helaas mag dat wel.
Mits voorzien van een ring en papieren die aantonen dat de vogel uit kweek afkomstig is, mag het .
En dan krijg je dit soort vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Shit... ik weet het ook wel. Maar waar ben je dan mee bezig

Antwoorden (3)

Nee dat word vechten

En als ze vrienden worden al de een dan overleden is dat gaat de ander ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij zijn dat beschermde diersoorten die je niet in gevangenschap mag houden, tenzij je daar een vergunning of toestemming voor hebt, zoals valkeniers
Aangezien je niet weet wat er gaat gebeuren als je deze twee vogels gaat bij elkaar zetten, veronderstel ik dat je niet veel weet over het houden van roofvogels en dat je zeker geen vergunning hebt.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Oehoe is zo een beetje de grootste uil, een kerkuil(tje) is een heel stuk kleiner.
Ze jagen op dezelfde soort prooi.
Afgezien van de juridische aspecten is het geen match en is het om veel redenen af te raden.
In het wild zijn ze geen vijanden van elkaar, daar zijn ze dus het best op hun plek.
NIET doen dus.

Toegevoegd na 1 dag:
De Oehoe wordt tot een meter (!) hoog, een kerkuil ongeveer 35 centimeter).
De Oehoe staat bovenaan de voedselketen, hij pakt zelfs volwassen vossen.

Bij een kerkuil ziet dat er een tikkeltje anders uit, een confrontatie met de vos zou hij verliezen (hij begint er dan ook niet aan) en een Oehoe zal een kerkuil gaan domineren.

Alleen al het verschil in formaat maakt partnerschap onwaarschijnlijk,
wellicht onmogelijk.

Beiden behoren ze tot de beschermde diersoorten en horen dus niet in kooien, zeker niet in die van particulieren zonder vergunning.
Alleen daartoe uitgeruste dierenopvangcentra zullen een gewonde uil/Oehoe kunnen helpen te herstellen.

Toevallig woon ik aan de rand van het Lauwersmeergebied waar een ontsnapte, voormalig tamme Oehoe al 3 jaar huishoudt.

Als hij Oehoe roept, roep dat dan niet terug, de vogel zou aan de roep een soortgenoot herkennen en dan valt een mens erg tegen als hij op onderzoek uit gaat. Het kan zijn dat de Oehoe haar frustratie aan betrokkene dan kenbaar maakt......

Neen zet ze maar niet samen in een kooi en probeer ze ook vooral niet te vangen, een meter grote Oehoe, daar ga je het niet van winnen.
Gelukkig laten ze mensen met rust. Laten wij deze wijsheid ook maar betrachten.