Waar zit het probleem bij een dofe? Wat doet het niet?

Ik vraag me af wat het probleem is bij een dofe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Kimath
13 jaar geleden
Dit kan veel verschillende oorzaken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dofe? fat us dut? ok snok nat weet gu btoul
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij jou doet de spellingchecker het niet.

Antwoorden (4)

Het trommelvlies kan kapot zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gehoorverlies ontstaat door beschadigingen in het oor. Een beschadiging kan in de gehoorgang of het middenoor zitten (geleidingsslechthorendheid) of in het binnenoor (waarnemingsslechthorendheid). Doofheid ontstaat vrijwel altijd door problemen in het binnenoor.

Soms ontstaat de doofheid of slechthorendheid al voor de geboorte, bijvoorbeeld door zwangerschapsvergiftiging, rode hond bij de moeder of door een virus. Bij sommige kinderen gaat er tijdens de bevalling iets mis waardoor zij hun gehoor beschadigen. Ook vlak na de geboorte kan een kind slechthorend of doof raken, bijvoorbeeld door een hersenvliesontsteking.
Bij peuters en kleuters zijn ontstoken en vocht in het oor vaak de oorzaak van slechthorendheid.

Veel jongeren krijgen hoorproblemen doordat ze vaak en lang naar harde muziek luisteren.
Ook bij volwassenen is lawaai een belangrijke oorzaak van slechthorendheid. Andere mogelijke oorzaken zijn Otosclerose, de ziekte van Ménière, Ouderdom, een ongeval en (medicijn)vergiftiging.
Doofheid en slechthorendheid kunnen ook erfelijk zijn.

Bij veel mensen blijft onbekend wat de oorzaak is van hun doofheid of slechthorendheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een dove. Maar je kunt doof geboren zijn. Je kunt doof worden. Wat is er dan mis ja dat kan heelveel oorzaken hebben. Het gehele gehoor kan bijvoorbeeld bij de geboorte niet aanwezig zijn geen hamer en trommel en gehoorhaartjes. Je kunt doof worden door gehoorbeschadiging door te veel lawaai en zo zijn er heelveel mogelijkheden het is dus niet een ding maar meerdere
13 jaar geleden
Bij mij zijn de mazelen de oorzaak van mijn
(bijna) doofheid. Die (mazelen ) heb ik n.l. op volwassen leeftijd gekregen en daardoor is de kwaliteit van de trilhaartjes in mijn oor sterk achteruit gegaan en dat doen ze nog steeds!