kan ik een bevrucht ei "ontschillen"?

Als ik een ei in azijn leg, hou ik na enige tijd een ei-schaal-loos ei over (een zakje met inhoud), dit werkt natuurlijk ook met een bevrucht ei, maar groeit het kuiken dan toch nog door?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat het kuiken nog doorgroeit, aangezien de schil alleen voor bescherming zorgt.
Echter heeft het ei dan een tijd in azijn gelegen. De schaal wordt gebruikt voor stoffenuitwisseling (CO2, H2O, O2). Dit kan op zo'n moment niet plaatsvinden.
Ook vermoed ik dat er azijn in het ei zal trekken, wat me niet heel gunstig lijkt voor het embryo.

Ik denk dat een kuiken zonder schaal door kan groeien, maar door het langdurig onderdompelen zal het misschien al 'gestikt' zijn.