Hebben er ooit zeemeerminnen bestaan?

Toegevoegd na 15 minuten:
let op het schijnt dat ze dus wel hebben bestaan.
http://www.youtube.com/watch?v=rF1obLkDeJw&NR=1
+
http://www.youtube.com/watch?v=BVoFYersD7M&feature=player_embedded
zie het zelf....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al hoewel, er is ook geen bewijs dat ze niet (hebben)bestaan, dus waarom niet gewoon geloven?

Antwoorden (9)

nee want zeemerminnen zijn juist ja nep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1280

Dit is ook een leuke site voor je. Aan jou om te geloven of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor,
Als je denkt dat het geen fake is.
Zijn zeemeerminnen ooit

Zie link.

http://www.youtube.com/watch?v=EBjVOhWmiQ4

Toegevoegd na 1 minuut:
bestaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekkr filmpje! XD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er uit als een rog waar ze de vinnen van hebben afgesneden.
deze zien er redelijk echt uit al zeg ik het zelf!

Het komt regelmatig voor dat er in de netten van een vissersboot iets vreemds terechtkomt. Maar in 1833 kwamen zes vissers die voor de kust van Schotland voeren, nabij de Shetland eilanden, iets tegen wat volgens de wetenschap van toen en nu helemaal niet bestaan. Wat de mannen gevangen hielden was een wel zeer uitzonderlijk wezen, half mens, half vis; met andere woorden, ze hadden een zeemeermin gevangen.

Dat er zeemeerminnen worden waargenomen is een traditie die teruggaat tot op de oude Babyloniërs, die er een uitgestrekt pantheon van goden op nahielden waarin ook een godheid met een vissenstaart voorkwam. Maar terwijl de meeste mensen ervan uitgaan dat dergelijke wezens pure folklore zijn, zijn er wel opmerkelijke verslagen op schrift bewaard gebleven, afkomstig van nuchtere ingestelde, betrouwbare ooggetuigen, die in een andere richting lijken te wijzen. In de jaren dertig van de vorige eeuw heeft zich op het eiland Benbecula, een van de Hebriden, iets bijzonder merkwaardigs voorgedaan. Daar zou toen een zeemeermin zijn waargenomen door meerdere eilandbewoners, onder wie een kind dat een steen pakte en het schepsel daar dodelijk mee trof. Een paar dagen later spoelde het kadaver aan en toen de plaatselijke diender dat onderzocht, vond hij dat dit genoeg menselijke trekken vertoonde om het wezen een fatsoenlijke begrafenis waardig te achten. De "zeemeermin" werd daarop pal voor de kust begraven, in een heuse doodskist. De begrafenis werd bijgewoond door vele eilandbewoners, die ervan overtuigd waren dat het hier werkelijk om een zeemeermin betrof.

in de bron staan zeer mooie plaatjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen verzinnen van alles..;)
Verhalen van vissers en zeelieden worden door biologen verklaard met het zien van zeekoeien. Deze hebben een staart, enigzins een zeemeerminvorm en hebben tepels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond het er totaal nep uit zien en ook niet geloofwaardig. Het zijn ook altijd niet levende objecten die je te zien krijgt. Ik zou graag wel eens levende willen zien in de diepe zee met een goede camera.

Dit is een beetje hetzelfde als Aliens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar naar het plaatje. Die bestond in een sprookje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeemeerminnen bestaan echt echt ECHT niet.
Behalve in sprookjes en in zeemansverhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry hoor, maar je moet wel een beetje dom zijn om dit te geloven.