Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een fitis?

Dit vogeltje zat lekker van de besjes te eten in onze tuin. Ik denk dat het een fitis is, want op plaatjes ziet hij er geelbruiner uit dan de tjiftjaf. Heb ik gelijk? (vogeltje maakte helaas geen geluid)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vooral door de duidelijke oogstreep, en de lichtere buik, denk ik dat het inderdaad een fitis is.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had wel een kleine discussie verwacht, maar mijn eerste ingeving was ook de fitis. De tuinfluiter is toch wat fijner van structuur en de tjiftjaf heeft een rossiger tint. Dus wat mij betreft klopt het.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is het geen fitis en ook geen tjiftjaf, maar een tuinfluiter.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Ik ben bijna zeker dat het een tjiftjaf is. De streep in de hals loopt naar beneden, terwijl die van een fitis terug naar de bek loopt. Ook de vleugelhoek is niet donker wat bij een fitis en tuinfluiter wel het geval is. De poten zijn donker, die van een fitis zijn lichter.
Jammer dat de rug niet zichtbaar is.
Heel waarschijnlijk is het een vrouwtje, deze periode zingen de mannetjes onophoudelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding