Volgens mij is dat de schedel, bot dus.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is de hersenpan niet het gedeelte van de schedel waaronder de hersenen zich bevinden? dus bot..
De hersenpan is het schedeldeel dat de hersen bedekt. Ik denk dat je onderhuids vetweefsel bedoelt, want dat zit tussen huid en de schedel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van buiten naar binnen: huid (verschillende lagen), onderhuids bindweefsel, botvlies en bot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het antwoord dus botvlies,en ja het is waar,de hoofdhuid licht niet zomaar direct op het schedeldak,of schedelbot.Dat botvlies is het dat de hoofdhuid laat groeien vernieuwd en voed. Zie het als een boomstam,daar licht ook niet de schors direct tegen het hout aan,tussen de schors en het hout heb je namelijk de bast waar het boomsap doorheen gaat.Vergelijk die boombast nu eens met het schedelvlies,of botvlies?
Keesvi,dank je wel.