Nee, dat is niet waar. Nijlpaardenbaby's drinken witte melk.
De nijlpaarden zelf hebben een rozige kleur. Daaraan valt te herkennen dat ze geen familie van paarden maar van varkens zijn. Het moeder-nijlpaard heeft speciale melkklieren en tepels. In de eerste dagen gebeurt het zogen onder water, omdat ze daar veilig zijn tegen roofdieren.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nijlvarkens dus :D

Andere antwoorden (1)

Het is een fabel dat nijlpaardenmelk een roze kleur heeft. Nijlpaarden hebben een bepaalde uitscheiding voor de bescherming van hun huid, en die kleurt rood in de zon. Mogelijk is dit ooit vermengd geraakt met de melk, waardoor het roze leek waarna het als een fabeltje is verspreid.