welk insect is dit?en is dat achterste een angel?

dit is de onderkant,door het glas van het raam gezien.

Toegevoegd na 31 minuten:
op de tweede foto lijkt het insect te dreigen met steekwapen/legboor?de spin verdween daardoor ook waarna het insect zich los wurmde uit het spinrag.lengte insect ong.2cm.

Toegevoegd na 31 minuten:
op de tweede foto lijkt het insect te dreigen met steekwapen/legboor?de spin verdween daardoor ook waarna het insect zich los wurmde uit het spinrag.lengte insect ong.2cm.

Picture for question
11 jaar geleden
in: Biologie
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermoedelijk is het een legboor (om eitjes te leggen), maar welk dier het precies is, is een beetje lastig te zien. Is het ware grootte, groter of kleiner dan in het echt ?

Het beste antwoord

het is een van de velen soorten sluipwespen.
Het vrouwtje ervan heeft een legboor, waarmee eitjes gelegd kan worden in andere insecten/ spinnen.
ieder soort sluipwesp, heeft zijn/ haar eigen specialiteit, dus jagen ze maar op een soort.
Ze bestaan van heel erg klein, tot zo groot als bijna je pink!
Echter kan zij er niet mee steken, zoals een gewone wesp.
De foto met de spin is erg mooi!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niko
11 jaar geleden
dus de spin ziet het/de legboor als een bedreiging?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, als een bedreiging. De wesp wil tenslotte haar eitjes leggen IN de spin. Dit betekent de dood tot gevolg....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De spin ' weet' met welk doel de sluipwesp er is.
En maakt dat hij/ zij weg komt.
niko
11 jaar geleden
dankje Ed,dankje Inkie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
virid. De sluipwespen die larven in hout opzoeken, hebben hele lange legboren.
Dat heeft deze soort zeker niet.
larven van de kniptor, leven in de grond en heten ritnaalden of koperwormen.
De fam van de sluipwespen is enorm groot en zeer divers.
Maar allemaal leggen ze eitjes in een ander diertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Ed,zo zijn er ook sluipwespen die hun eitje in een rups leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rotzakken he!
niko
11 jaar geleden
heel veel dank.

Andere antwoorden (1)

Als ik het zo zie zou ik denken aan een wintermug! op de site bij bronvermelding, kun je soort identificeren in stappen.