Weet iemand wat voor een insect dit is? Hij kan de staart omhoog krullen als een schorpioen. Nog nooit gezien; we schrokken ons wezenloos.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
4.1K
Cryofiel
11 jaar geleden
Hoe groot was het insect ongeveer? 1 of 2 cm? Dan staan hieronder al wat antwoorden. Langer? Dan was het misschien een (zeldzame en beschermde) veenmol. Ondanks zijn naam is de veenmol een insect, dat zelfs kan vliegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We schrokken ons wezenloos, geweldige omschrijving :-)
Cryofiel
11 jaar geleden
??? Da's toch een heel normale uitdrukking?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/kwam-vandaag-insect-soort-grote.365291

Het beste antwoord

Het kan de Stinkende kortschildkever zijn. die zag ik laatst ook ergens in Amsterdam. En ben die dag gelijk op internet gaan zoeken. Ik kan me dat beestje nog goed herinneren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jakkes
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee, gewoon een insect. Eigenlijk juist heel mooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vond beide antwoorden zeer nuttig. Antwoordgever 2 vult aan op wat antwoordgever 1 al gezegd heeft. Moest iets kiezen. Dank beiden.

Andere antwoorden (1)

Deze reactie kan je zien bij een oorworm, maar ook bij de kortschildkevers.
Bij gevaar of aanraking, krult het achterlijf omhoog en naar voren toe, net als een schorpioen.
Volkomen gevaarloos, maar wel schrikken en daar doet hij het ook voor.