Wat zorgt ervoor dat je gaat slapen? Melatonine, serotonine of Adenosine?

Ik heb gelezen dat melatonine word geproduceerd zodat je gaat slapen. Ook heb ik gelezen dat serotonine dat doet. En ik heb ook heksen dat dat stof Adenosine zich aan hersencellen hecht zodat je gaat slapen. En word Adenosine door het lichaam geproduceerd of ontstaat het gewoon zomaar? En waar worden melatonine en serotonine geproduceerd? Dus kortom waardoor ga je slapen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik slik melatonine-tabletjes 1 uur voor ik ga slapen. Volgens mij is melatonine een stof die je voorbereidt op de nacht. Serotonine is geloof ik een 'gelukshormoon', en adenosine ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ze alle 3 pakt, zul je ook wel vast slapen :p GRAPJE HE!! :p

Antwoorden (1)

Je kan slapen door Melatonine pilletjes, die zijn homeopatisch dus niet slecht voor je.
Als je er een tijdje gebruik van maakt, kan het minder gaan werken, maar als je het nog nooit hebt gebruikt...kan je er lekker op slapen.
Een uur voor die tijd innemen .. voor in te slapen...innemen als je naar bed gaat...om door te slapen.
Ze werken het best als je ze onder je tong laat smelten, eventueel kapotbijten.
Succes !