Wat voor soort vogel is dit?

Ik dacht eerst een meerkoet, maar die heeft een rode snavel en grote gele poten. Deze vogel heeft een bruine snavel en kleine pootjes.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien kan deze site je op weg helpen. http://www.welkevogelisdit.nl/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee, helaas, al geprobeerd :-)
samaiphon
7 jaar geleden
best om een foto te posten; het kunnen er zoveel zijn met zo weinig info
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heb twee foto's gepost, het schijnt even te kunnen duren voordat ze zichtbaar zijn volgens de FAQ
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
daar zijn ze
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waar heb je deze vogel gespot?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in de tuin, twee bij elkaar. in de buurt van Den Haag
fremar
7 jaar geleden
weet je soms de kleur van borst en buikstreek?

Het beste antwoord

Een juveniel waterhoen (jonge waterhoen) heeft nog niet de kenmerkende rode snavel, maar wel de witte streepjes in de veren.

Op deze foto moeilijk te zien wat de grootte en vorm van de vogel is, maar als jij al denkt richting meerkoet/waterhoen zal het wel een soortgelijke watervogel zijn.

Jij schrijft: "Ik dacht eerst een meerkoet, maar die heeft een rode snavel "
Een meerkoet heeft geen rode snavel, een waterhoen heeft een rode snavel en een meerkoet heeft een witte snavel.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dankje, ik bedoelde inderdaad waterhoen. Is het gebruikelijk dat er nu nog jongen zijn? Ze hebben verder inderdaad alle kenmerken behalve de kenmerkende snavel
Inekez1
7 jaar geleden
Een juveniel is een vogel jonger dan 1 jaar. De 'jonge' vogels die je nu ziet, zijn afgelopen seizoen geboren en ruim een half jaar oud. De vogel is dus niet meer heel jong, maar ook nog niet helemaal volwassen en geslachtsrijp. Dat zal waarschijnlijk de komende maanden veranderen, in principe kunnen ook deze vogels zich in het voorjaar dan voortplanten.