Heb je even?????

Insecten
Acanthometropus pecatonica
Agrotis crinigera
Agrotis fasciata
Agrotis kerri
Agrotis laysanensis
Agrotis photophila
Agrotis procellaris
Alloperla roberti
Argyresthia castaneela
Campsicnemus mirabilis
Clavicoccus erinaceus
Coleophora leucochrysella
Conozoa hyalina
Deloneura immaculata
Drosophila lanaiensis
Dryophthorus distinguendus
Dryotribus mimeticus
Ectodemia castaneae
Ectodemia phleophaga
Genophantis leahi
Glaucopsyche xerces
Hedylepta asaphrombra
Hedylepta continuatalis
Hedylepta epicentra
Hedylepta euryprora
Hedylepta fullawayi
Hedylepta laysanensis
Hedylepta meyricki
Hedylepta musicola
Hedylepta telegrapha
Helicoverpa confusa
Helicoverpa minuta
Hydropsyche tobiasi
Hygrotus artus
Hypena laysanensis
Hypena newelli
Hypena plagiota
Hypena senicula
Karocolens tuberculatus

De rest past er niet op dus moet je hier verder lezen: http://www.worldexplorer.be/uitgestorven_dieren.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

dinosauriers, Dodo's, tientallen mensachtigen. Vele soorten vissen, zoogdieren, insecten etcetc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle soorten dinosauriers, en de dodo
Dat zijn alle die ik weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in aanvulling op bovenstaande; sabeltandtijgers, mammoeten.
Rieneke1
14 jaar geleden
Hier staan er veel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_uitgestorven_dieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
interessant, +1
Er zijn drie soorten dieren, zij die nu nog leven en zij die reeds uitgestorven zijn en dan nog zij die in te toekomst nog zullen ontstaan... Over de diersoorten die nu nog leven, daar is al weinig over bekend, want denk je dat als je weet hoe een dier in een taalkundig woord gevangen wordt, dat je dan iets snapt van dat dier? En dan de twee andere categorieën, de uitgestorvenen, die kunnen niet in een hok bestudeerd worden net zo min als de soorten die nu nog op de ontwerpafdeling van de natuur liggen...

En dan nu eindelijk het echte antwoord: Alle diersoorten die nu niet meer in levende lijve voorkomen zijn uitgestorven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvulling op boven: De holenbeer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog enkele uitgestorven dieren zijn:

Sabeltandtijger
Macrauchenia
Uitgestorven Moerasslak
Een uitgestorven Parelmoerneut
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dino's, dodo's, vissen, insecten, de gouden pad, De quagga, dwergolifanten, reuzenhert, enz. Kijk hier maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_uitgestorven_dieren_in_Europa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die panda's die zijn ook bijna aan het uitsterven.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je diersoorten bedoeld. Zo ja, dan zijn dat er teveel om op te noemen.
Misschien wil je weten waarom dat gebeurd. We hebben op dit moment drie hoofdverklaringen:

1. Goddelijke interventie (dat gelooft een verbazend groot deel van de mensen)

2. Evolutie, de oude soorten zijn weggeconcureerd door beter uitgeruste opvolgers (suvival of the fittest)

3. (Ecologische) rampen. Denk hierbij aan grote inslaande meteoren, wereldwijde vulkaanuitbarstingen en de menselijke activiteiten die de leefomgeving van dieren verwoest.