Na hoeveel tijd begin een muggeprik te jeuken?

Nadat je dus gestoken bent?

Vanmiddag begon mijn been enorm te jeuken, bleek een muggenprik te zijn. Is dit dan een paar minuten oud, een uur of een dag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

als je gestoken bent ( zodner allergische reactie) dan duurt het ongeveer een uurtje. maar bij sommige mensen die er gevoeliger voor zijn gaat dat sneller. Het jeuken komt door de speeksel van de mug ( althans een stof die erin zit) wat er ook voor zorgt dat je een soort verlamming krijgt, daarom voel je vaak het steken pas nadat hij klaar is.

Toegevoegd na 32 seconden:
zij klaar is bedoel ik. de krengen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt, Enjenj ;D !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ De stof in het speeksel zorgt dat er geen bloedstolling is. Anders zou het minigaatje meteen dicht gaan en de mug geen bloed op kunnen zuigen . Volgens mij krijg je geen verlamming van de stof, heb je daarvan een bron? Je voelt de steek niet omdat het zo'n klein prikje is. Dat snuitje kan daarmee geen voelzintuig activeren. Dus het steken voel je niet door de verlamming (vind ik), maar doordat je een allergische reactie krijgt op de stof die is ingespoten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is een uurtje wel correct, dus +. Heb je hier een bron van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
When a mosquito bites, it injects saliva into the skin and this saliva acts as a local anesthetic so that the victim does not feel the attack. The saliva also acts as an anti-coagulant so that the mosquito can easily suck the blood from its host.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke plus dus!