Hoe slaapt een giraffe?

Waar laat hij zijn nek?
Kan hij die slapende rechtop houden of legt hij die naast zich neer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

http://www.ekudos.nl/artikel/89879/slapende_babygiraffe_pic

Hier staat een foto van een slapende giraffe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De giraf slaapt met tussenpozen ongeveer 4,6 uur per dag, meestal 's nachts.
Bij voorkeur slaapt hij liggend, echter, zijn er staand slapende giraffen waargenomen, in het bijzonder bij oudere giraffen.
De giraffe blijft de gehele dag actief en slaapt kort, per keer zo'n 4 tot 6 minuten lang. In totaal slaapt een giraffe 1,5 tot 5 uur per dag. Dit gaat als volgt: hij legt zich neer, draait zijn hals in een lus naar achter en laat zijn kop rusten op z'n romp. Op het heetst van de dag rusten de giraffen in de schaduw.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Giraffe_%28dier%29#Slaap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd... slaap hij nu 4,6 uur per dag of 1,5 tot 5 uur? Wikipedia is hier niet duidelijk over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, daar stond ik ook al even bij te kijken. Volgens de engelse wiki is het 4,6.
(4,6 is inderdaad in de range van 1,5 tot 5 uur :) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Qooqle.nl