Hoelang kan je lichaam zonder eten dus alleen op water teren voordat je eraan overlijdt?

Hoe lang kan een mensenlichaam zonder eten en met alleen water overleven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
13.4K

Antwoorden (4)

7 dagen. Google he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond dit in een eerdere vermelding de 333 regel: 3 minuten zonder lucht, 3 dagen zonder water, 3 weken zonder eten. ...

Dus het antwoord is 3 weken zonder eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer 3 weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt helemaal van je situatie af. Als je voor je in hongerstaking gaat (want dat is het), redelijk wat vet hebt, hou je het langer uit - maar het nadeel is dat waarschijnlijk ook de eiwitten uit je spieren erg snel als energiebron worden gebruikt, en als je je vetten begint te verbranden, komt ook alle rommel die in dat vet is opgeslagen vrij.
Maar stel je ligt onder een ingestort gebouw en je gelooft heilig dat je gered zult worden, en je hebt wel water tot je beschikking, dan denk ik dat je het lang volhoudt - wel in steeds slechtere conditie, en je zult al snel niet meer kunnen lopen bijvoorbeeld.
Als je uit vrije wil een tijd niet eet, zal je lijf daarna alles wat je eet effectief gebruiken, omdat het in de noodstand is. Dus om bijvoorbeeld af te vallen werkt het juist heel slecht.