teken , malariamug , tse-tse vlieg...waarom heeft de natuur zulke gevaarlijke beestjes 'gemaakt'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De natuur heeft nog een veel gevaarlijkere 'beest' gemaakt: de MENS!!!

Antwoorden (2)

De natuur heeft helemaal geen gevaarlijke beestjes gemaakt. Elk organisme wilt overleven. Daarom moet het zich voeden en zich voortplanten. Ook moet het zich verdedigen.

De insecten die je noemt zijn stuk voor stuk zelf niet gevaarlijk. Ze kunnen een gevaarlijke bacterie meedragen die parasiteert. Die bacteriën op zich volgen hetzelfde principe. Ze moeten overleven en dat doen ze al miljarden jaar met veel succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
In feite valt je vraag in dezelfde categorie als: wat is het nut van een mug, luis etc..

Het mechanisme hierachter is dat om te overleven er ingewikkelde samenlevingspatronen zijn geevolueerd.

Toegevoegd na 4 minuten:
NB. Het gevaarlijkste organisme voor de natuur is de mens zelf. Die is in staat om ook zonder het principe van overleven dieren te doden. Maar ook om zelf te kunnen overleven zullen we medicijnen ontwikkelen om bijvoorbeeld bacteriën te proberen uitroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal eens+
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!!
Die zullen allemaal bedoeld zijn om de balans te houden en de 'gevaarlijkste' dier te reguleren: De mens.
In de natuur gaat het voornamelijk om de balans. De enige manier voor de natuur om te overleven. Zeker als je bekijkt hoe de mens de natuur overheerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebrek aan inzicht maakt onzinnig antwoord. -4