Wat voor insect is dit?

Dit beestje landde op de hand van een vriendin waarna het dier doodsloeg, maar wat is het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Na vele zoekwegen te hebben bewandeld denk ik 'm te hebben gevonden. Namelijk: een Rhagio tringarius, uit de familie van de snipvliegen. Een geelbruine vlieg van ongeveer 8 - 14 mm grootte. De thorax is iets donkerder met geelbruine strepen in lengte. Het mannetje is slanker dan het vrouwtje, en heeft een donkere punt aan het achterlijf. Dus jouw exemplaar was een mannetje.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goed gevonden! Het is moeilijk om de meeste diptera te onderscheide, het zijn er zo veel :o +