Welke vogel is ongeveer even groot als een struisvogel en lijkt een beetje op een dinosaurus?

Zag vanmiddag een programma over een dierentuin op een Duitse zender (één) waarin ze een enorme vogel lieten zien. Het vogel was iets kleiner dan een struisvogel en had een robuust hoofd die haast op een dino/reptiel leek. Ik ken geen Duits maar zag verder wel dat het vogel met vis werdt gevoerd. Heeft iemand het programma toevallig ook gezien? Wat is het voor soort vogel?

Toegevoegd na 27 minuten:
Marabou!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1K

Het beste antwoord

Bedoel je een Marabou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plaatje staat er al ;-)

Andere antwoorden (3)

mogelijk bedoel je een jan van gent?
die is een stuk kleiner dan een struisvogel, maar het is een viseter met een prehistorische uitstraling.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://images.google.com/imgres?q=jan+van+gent&hl=nl&lr=lang_nl&newwindow=1&sa=N&biw=1024&bih=585&tbs=lr:lang_1nl&tbm=isch&tbnid=HQthF-xI3OpNvM:&imgrefurl=http://www.teunveldman.com/herfst/Vogelmap/pagina/kop_van_jan-van-gent.htm&docid=EdCyfXErkJxDGM&imgurl=http://www.teunveldman.com/herfst/Vogelmap/afbeeldingen/kop_van_jan-van-gent.jpg&w=560&h=361&ei=oK_oT7bHKIvs-gb5rbGxAw&zoom=1&iact=hc&vpx=698&vpy=198&dur=781&hovh=180&hovw=280&tx=174&ty=52&sig=108498343571665858923&page=1&tbnh=150&tbnw=200&start=0&ndsp=8&ved=1t:429,r:3,s:0,i:147
Rieneke1
11 jaar geleden
Misschien een emoe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gok op een van de Kasuaris soorten.

Vis kan goed gegeven worden, echter wel als kleine hoeveelheid van het voedsel.
In de natuur is het een echte omnivoor die veel vruchten, paddenstoelen, amfibieen, reptielen en insecten eet.
Maar vrijwel alles door zullen slikken dat in de bek past.