Hoe kan het dat vliegen op het plafond kunnen poepen?

Je zou verwachten dat de ontlasting naar beneden valt door de zwaartekracht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
6.6K

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk blijft het gewoon plakken. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker wel. Kijk maar eens naar de zwarte stipjes op het plafond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De afstand tussen het plafond en hun poepertje is zo klein,dat het uitwerseltje bij het loslaten meteen het plafond raakt en blijft plakken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze andersom staan, als z'n dan poepen dan plakken ze hangen op de plafond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een vlieg een massa zou hebben zoals wij met de ontalsting zou ik je vraag snappen maar het is toch logisch dat ontlasting van zo'n klein insect niet naar beneden valt?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke materie heeft aantrekkingskracht op de andere materie. Deze kracht is afhankelijk van de massa en de afstand tussen de 2 stoffen.
De massa van vliegenpoep is zo klein, dat de aantrekkingskracht van het plafond meer invloed heeft dan de aantrekkingskracht van de aarde.
Om diezelfde reden kan een vlieg tegen het plafond "landen"