Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot waar loopt de nervus suralis? Loopt deze door tot aan het eind van de kleine teen.

Ik ben bezig met mijn anatomie, maar over de n. suralis kan ik niet genoeg informatie vinden. Heeft iemand hierover informatie voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de termen zullen niet helemaal kloppen, want ik ben niet goed in het menselijk lichaam, maar dit zegt de engelstalige wikipedia. de nederlandse grammatica zal dus ook niet helemaal kloppen, weet niet of je goed in engels bent, maar dan zou ik even de bron bekijken :S.

de Sural zenuw (korte oppervlakkige zenuwen), gevormd door de kruising van de mediale cutane Sural met de peroneale anastomose tak van de laterale Sural cutane zenuw, loopt naar beneden in de buurt van de laterale rand van de Tendo calcaneus, liggend in de buurt van de kleine oppervlakkige ader, tot het stuk tussen de laterale malleolus en de calcaneus.

Het loopt uit onder de malleolus lateralis en wordt voortgezet via de laterale dorsale cutane zenuw langs de zijkant van de voet en kleine teen (via een dorsale digitale zenuw) communiceren op de rug van de voet met de intermediaire dorsale cutane zenuw, een tak van de oppervlakkige peroneus.

In het been, zijn takken te communiceren met die van het onderpand takken af van de gemeenschappelijke tibia, en gemeenschappelijke fibulaire zenuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding