alles wat ik eet verteert in mijn maag waarom pindas niet dan??? i

ze zijn altijd nog goed zichtbaar als ik ze de volgende dagop de natuurlijke manier verwijder uit mijn lichaam.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
16K

Antwoorden (7)

Omdat ze wat aan de harde kant zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mist wat enzymen, meer niet... Daarom verteren ze niet zo goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter kauwen zal helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pindakaas wordt bijna helemaal gemaakt van pinda's (zo'n 93%) en is daarom een ...
Omdat eiwitten juist heel moeilijk door je lichaam kunnen worden afgebroken. ... Gerelateerde artikelen: Waarom een eiwitrijk dieet goed voor je is ...
Daarnaast moet je lichaam harder werken om de pindakaas te verteren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zijn die puntjes? Censuur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen puntjes, zelfs een verwijzing naar een 'gerelateerd artikel'. Dat was in de bron die babyfaced zonder bronvermelding heeft gekopieerd en geplakt waarschijnlijk een link. En die is niet alleen knip-en-plakwerk, het slaat ook nog eens nergens op. Als je dan toch antwoorden steelt van andere sites, kun je dan niet eens opletten wát je steelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals gewoonlijk totaal onzinnnig
Niet alles wat je eet verteert in je maag. Alles wat 'vezels' wordt genoemd, is onverteerbaar en zal als ontlasting je lichaam weer verlaten.
Pindas bevatten ook vezels, en die blijven erin zitten ook al maak je er pindakaas van. Maar als je een boterham met pindakaas hebt gegeten dan kan je naderhand de vezels van de pindakaas niet meer herkennen in je ontlasting, omdat het fijn gemalen is. Maar het is er wel.

Het is overigens wel belangrijk om je eten goed te kauwen, omdat je spijsvertering begint in je mond: door je eten te kauwen en vermengen met speeksel wordt de spijsvertering al begonnen, in je speeksel zitten enzymen die al beginnen met het afbreken van het eten. Zetmeel wordt bijvoorbeeld al in stukjes gebroken, en omdat (grof gezegd) zetmeel een polymeer is van suiker zal je als je langer op bijv. brood kauwt merken dat het zoeter wordt, dat kan je proeven.
Als je dus pinda's fijn kauwt, kan je spijsvertering beter bij alle goede stoffen die in de pinda zitten. En zullen uiteindelijk alleen maar de vezels je lichaam verlaten.
14 jaar geleden
Ik mix mijn ochtend Bran met 8 soorten pitten en noten. Goed vermalen in een blender. Maar de volgende morgen zie ik ze voor een groot deel weer in de pot, onverteerd. Dus kauwen is niet het probleem, het missen van enzymen om ze te kunnen verteren wel. De vraag is dus hoe nuttig het eten van noten en pitten is
Ik gebruik van meloenpitten tot walnoten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pinda's zijn zaden van een pindaplant,de bedoeling van die zaden is om de soort door een harde tijd te helpen en in het volgende gunstige seizoen weer voor nieuwe planten te zorgen.
Om dit harde seizoen (bijvoorbeeld herfst en winter )te overleven moet de kiem goed beschermt zijn tegen alle ongunstige omstandiheden zoals vorst, regen, schimmels, en andere aanvallers,hiervoor zijn de zaden dan ook uitgerust met een natuurlijke "verpakking"en bescherming tegen van buiten komend onheil. ook je spijsveteringskanaal is niet altijd in staat om deze verpakking volledig af te breken waardoor de zaden ogenschijnlijk intact het lichaam weer verlaten.
Er zijn zelfs zaden die de gang door een spijsverteringskanaal nodig hebben alvorens te kunnen kiemen.
Andere zaden waarbij je dit kunt zien zijn onder andere bonen ,mais koffiebonen (hierbij opgemerkt dat er in de wereld mensen zijn die dedoor de betreffende civetkat uitgepoepte koffiebonen verzamelen en dan er koffie van zetten dit is dan de duuste en schijnbaar lekkerste koffie op de wereld )etc .