Waarom krijg ik meer eiwit op mijn lens( lens wordt dus wat troebel) na het drinken van wijn?

ook al na het drinken van 1 glas wijn,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.4K
Cryofiel
14 jaar geleden
Ook zonder lenzen vertroebelt mijn blik als ik wijn drink.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol Cryofiel :-P

Antwoorden (2)

Drink jij vaak 's avonds wijn???
Hoe langer je je lenzen draag hoe groter de opeenhoping eiwit word. Je hebt hier dus 's avonds meer last van dan 's ochtends.

Ik zie namelijk geen verband tussen wijn/alcohol en meer eiwitproductie in het traanvocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het probleem, maar ik weet niet zeker of het eiwit is. Ik draag zelf ook lenzen en merk dat mijn ogen droger worden en ik minder scherp zie na het drinken van alcohol. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat alcohol vocht aan je lichaam onttrekt, dus ook aan je traanvocht. Als je ogen droog zijn zitten je lezen wat stroef waardoor ze minder goed bewegen. In dat geval zie je minder scherp. Oogdruppels kunnen het probleem verhelpen.