Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een krab gevoel in zijn schild?

Heeft een krab gevoel in zijn schild, zoals wij gevoel hebben in onze huid?

Of voelt een krab slechts een algemeen drukgevoel, zoals wij zouden voelen wanneer we een nauwsluitend harnas aan zouden hebben waar iemand op zou duwen?

Cryofiel
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij enkel bij jeuk ;-) goeie vraag

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ik denk het niet..een krab groeit uit de schild , dus krijgt steeds een nieuw..als het pijn zou doen!!!dan hoopt de krab dat hij voor de verschaling op een bord van iemand ligt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens het vervellen, dus als krabben net een nieuw, zacht schild hebben, kan dat jeuk met zich mee brengen en dan krabbe krabben zich, dus duidelijk een teken dat ze in een nieuw schild wel gevoel hebben. Naarmate het schild harder wordt zal dat ge voel plaats maken voor een drukkend gevoel, dat zich meer onder dan in het schild manifesteert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het schild zelf geen geen gevoel heeft net als jou nagel, maar dat als het schild zacht is het zeker wel pijn doet als je het eraf haalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding