Het zijn de ijverigste beestjes ter wereld: mieren. Ze werken zo hard dat ze zelf niet slapen. Toch krijgen ze af en toe de tijd om even uit te rusten. Mieren werken namelijk in ploegendiensten. Ze wisselen elkaar op gezette tijden af. De mieren die dan mogen rusten vallen niet in slaap, maar komen in een soort ontspanning terecht waardoor ze nieuwe energie krijgen om er de volgende dienst weer volop tegenaan te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wellicht, maw daar zijn we nog niet achter.

hier word dezelfde vraag gesteld:

http://www.vraagbaak.nl/AlleVraagbaken/DierenVraagbaak/WildeDierenVraagbaak/tabid/170/forumid/73/postid/222/view/topic/Default.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ze zijn op tijden inactief, maar slapen niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mieren slapen niet, maar als ze moe zijn bewegen ze zo min mogelijk.