Als je ouders hebt die beiden 100% van een bepaald ras zijn, is het dan zeker dat je 50/50 DNA krijgt?

Stel een 100% Negroïde man krijgt kinderen met een 100% Kaukasische vrouw, is het dan zeker dat de kinderen DNA hebben dat precies 50% Negroïde en 50% Kaukasisch is? En als dit kan, is dit in de praktijk ook vaak zo?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Je krijgt 50% DNA van je moeder en 50% DNA van je vader.
Maar hoe het uiterlijk er uit komt te zien kan all kanten op.
En Kaukasisch ras en Negroide ras bestaan niet.
We zijn allemaal van het menselijk ras, en zien er allemaal een beetje verschillend uit. Ook alle kinderen uit het zelfde gezin zijn verschillend.
Reddie