Licht en lucht.
tinus1969
5 jaar geleden
CO2 uit de lucht.
Fosfaten, Stikstofverbindingen, Zwavel en water uit de grond.
Energie van de zon.

Van CO2 wordt de C (Koolstof) gebruikt. De O2 (Zuurstof) wordt als afvalproduct geloosd in de lucht.
Koolstof vormt het grootste deel van de suikers, de eiwitten en de vetten.
Fosfaten worden gebruikt voor:
1. Celmembraan (fosfolipiden, vetzuren met een fosfaat kop).
2. DNA (de ruggengraten bestaan uit afwisselend suiker-fosfaat-) .
3. Energie opslag binnen de cel (AMP, ADP, ATP).
Stikstof en zwavel worden gebruikt voor het maken van eiwitten.
Het licht van de zon drijft alle chemische processen aan. Met name het rode licht.
Reddie