er zijn VEEL meer mieren.

Toegevoegd na 30 seconden:
"Scientists estimate that there are one quadrillion (1,000,000,000,000,000) ants living on the earth at any given time."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ga maar na.. in een huis wonen meerdere mensen, ik schat zo'n gemiddeld 4 mensen per huishouden, maar alleen in je tuin al zitten -tig mieren meer.. en niet overal op de aarde wonen mensen, maar mieren komen op heel erg veel plekken voor ;)

dus ja meer mieren dan mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen al in Nederland komt de heb je bijvoorbeeld de bosmier, die al meer dan een miljoen werksters kan hebben in 1 nest. Ik schat dat de in Nederland levende bosmieren al meer dan Europeanen zullen zijn, aangezien er heel wat grote mierenhopen zijn.

Dan heb je nog tropische mieren soorten die in nog veel grotere aantallen voorkomen, waartegen de mens echt niet bestand is.

Mieren zijn al miljoenen de onderorde die de meeste individueen (op het land) telt en dat zal nog wel een tijdje zo blijven.
Naast de mier zijn er een aantal dierlijke planktonachtigen waarvan er nog veel meer zijn.
Of denk alleen maar eens aan de orde van de kril, die zich voeden met dierlijke plankton, wat de omvang van de hoeveelheid plankton al aangeeft.